Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi semulajadi - Do dan Adab Untuk Meningkatkan Tinggi Yang Anda tak mampu untuk Miss

Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi semulajadi - Do dan Adab Untuk Meningkatkan Tinggi Yang Anda tak mampu untuk Miss

Sesiapa yang pendek merasakan kelemahan dalam pelbagai bidang seperti pekerjaan, sukan, personaliti dan lain-lain yang bercita-cita untuk menjadi lebih tinggi adalah satu perkara yang baik untuk anak-anak muda. Hal ini membuat mereka terdorong untuk melakukan perkara yang betul untuk meningkatkan ketinggian. Anda tidak harus mengabaikan aspek penting ini dengan sentiasa belajar atau bekerja untuk mendapatkan kehidupan. Ramai orang asyik dalam aktiviti-aktiviti lain setakat yang mereka juga mengabaikan aspek penting dalam diet dan pemakanan.

Berikut adalah beberapa penting apa yang boleh dan tidak berbuat demikian anda perlu ingat jika anda mahu menjadi lebih tinggi dan meningkatkan ketinggian.

Adakah ini

1) Ingat bahawa kalsium adalah penting untuk pertumbuhan dan kekuatan tulang anda. Kalsium akan digunakan untuk pelbagai perkara oleh badan anda. Bekalan yang tetap dan berterusan kalsium diperlukan untuk memastikan proses pertumbuhan pada. Pastikan bahawa anda mempunyai kalsium tambahan untuk membantu dalam bekalan kalsium.

2) Penyerapan kalsium oleh badan anda bertambah baik dengan bantuan vitamin D dan vitamin C. Pastikan anda mempunyai makanan yang kaya dengan vitamin ini untuk membantu penyerapan yang betul kalsium. Seli mempunyai Vitamin C dan D tambahan bersama-sama dengan makanan tambahan kalsium. Ini akan membantu untuk menjadi lebih tinggi dengan betul.

3) Sebarkan pengambilan kalsium dan vitamin tambahan seluruh hari dalam usaha untuk meningkatkan penyerapan oleh badan.

Jangan Buat

4) Jangan mengambil apa-apa jenis makanan tambahan besi dengan makanan tambahan kalsium. Besi mengurangkan penyerapan kalsium.

5) Jangan mengambil terlalu banyak minuman berudara. Minuman ini mempunyai kuantiti tinggi fosforus yang membawa kepada kalsium yang dibuang keluar dari badan anda bersama-sama dengan air kencing. Ini boleh menyebabkan pertumbuhan terbantut dan melambatkan proses peningkatan ketinggian.

6) Jangan mengambil alkohol serta-merta selepas mengambil makanan yang kaya dengan mineral dan vitamin atau makanan tambahan. Alkohol mengurangkan keberkesanan vitamin, mineral, ubat-ubatan dan makanan tambahan.

Mengikuti tips ini akan memastikan anda tidak melakukan kesilapan akal yang boleh menghalang anda daripada tumbuh lebih tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar