Rawatan Asli Untuk Selsema Alahan Sejuk - Menjaga Daripada Cold Badan kami

Rawatan Asli Untuk Selsema Alahan Sejuk - Menjaga Daripada Cold Badan kami

Semasa musim sejuk, badan kita mengalami kadar metabolik yang lebih rendah. Ini bermakna bahawa badan kita terdedah kepada mendapat semua jenis jangkitan dan penyakit termasuk selesema biasa.

Berikut adalah lima (5) tips untuk kekal sihat sepanjang musim sejuk:

Mengambil multivitamin setiap hari. Mengambil multivitamin harian yang termasuk vitamin C dan zink bersama untuk makan makan diet yang seimbang boleh membantu mengukuhkan pertahanan semula jadi badan anda terhadap virus sejuk.
Ambil makanan tambahan teh hijau. Ekstrak teh hijau mengandungi antioksidan yang kuat seperti catechin EGCG dan asid amino 1-theanine. Antioksidan boleh membantu mempertahankan badan anda daripada jangkitan virus. Menurut kajian saintifik yang diterbitkan dalam Journal of American College of Nutrition, hanya 42% daripada mata pelajaran yang mengambil ekstrak teh hijau ketika musim sejuk mempunyai sejuk atau serombong untuk tidak lebih daripada dua hari berbanding dengan 64% daripada mereka yang telah memberi plasebo.
Kurangkan pengambilan gula anda. Jika anda mengidamkan gula-gula, pertimbangkan memuaskan ketagihan gula anda dengan pemanis semulajadi seperti madu atau sirap maple. Anda juga boleh makan buah-buahan untuk menghilangkan permintaan untuk gula. Kajian menunjukkan bahawa sel darah putih seseorang (yang sama sel-sel darah putih yang digunakan untuk memerangi virus yang menyebabkan selesema biasa) akan dikurangkan sebanyak 40% apabila dia / dia minum dua tin soda. Sudah pasti mengelakkan mesin layan diri soda apabila anda mempunyai selesema.
Mengambil vitamin tambahan kajian D. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa peningkatan dalam sejuk atau selesema ketika musim sejuk songsang dikaitkan dengan tahap vitamin D dalam badan kita. Dalam satu kajian kecil dijalankan dari sebuah hospital di California, penyelidikan mereka menunjukkan bahawa subjek yang mengambil 2000 IU vitamin D setiap hari selama setahun adalah lebih mampu untuk mempertahankan diri terhadap virus sejuk manakala mereka yang tidak mengambil vitamin D di semua mengalami gejala yang dikaitkan dengan jangkitan virus ini.
Elakkan alkohol dan tidur. Dapatkan banyak rehat pada waktu malam. Dapatkan antara tujuh dan sembilan jam tidur setiap malam dan mengelakkan minum terlalu banyak alkohol. Terlibat dalam alkohol yang berlebihan boleh mengurangkan keupayaan badan anda untuk mewujudkan antibodi anti-virus dengan dua pertiga.
Tips ini tidak akan perlu menjaga anda daripada mendapat menangkap virus sejuk, tetapi bersenjata dengan pengetahuan ini, anda boleh lebih bersedia untuk mengetahui apa yang perlu dilakukan dalam kes virus sejuk menangkap anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar