Mengalkali Badan Anda untuk Penyembuhan luka terbuka Sejuk Anda Dengan Pemakanan Kanan

Mengalkali Badan Anda untuk Penyembuhan luka terbuka Sejuk Anda Dengan Pemakanan Kanan
Kudis sejuk dapat dikesan awal jika anda boleh membuat diri anda menyedari tanda-tanda amaran. Isyarat biasa seperti kesemutan, gatal-gatal dan kehangatan pada masa berlakunya harus menjadi penunjuk membangun sakit sejuk. Fasa ini berlangsung selama beberapa jam dan masa yang terbaik untuk mengambil langkah berjaga-jaga. Semasa fasa ini kawasan yang dijangkiti tidak boleh disentuh. Gatal-gatal menyentuh atau akan bertindak sebagai pemangkin untuk virus merebak ke bahagian lain. Sekiranya anda mahu menyentuh, ia akan dinasihatkan untuk membersihkan permukaan dengan anti - ejen bakteria dan kemudian lap dengan kapas.
Pemakanan memainkan peranan yang amat penting dalam membuat herpes simplex virus tidak aktif. Latihan yang baik dan tabiat pemakanan perlu diikuti jika anda ingin virus itu tidak aktif. Ia adalah sangat penting untuk memahami bahawa perubahan yang mudah kecil dalam tabiat makanan untuk menambah baik kandungan alkali di dalam badan anda sekaligus menjadikan virus tidak aktif untuk tempoh yang lama, jika tidak sepanjang hayat anda.
Virus herpes simplex memerlukan iklim yang berasid untuk berkembang dan membiak. Pendekatan pemakanan seimbang antara makanan berasid dan beralkali akan membantu anda dalam mendapatkan penangguhan yang sangat diperlukan dari jenis virus herpes simplex 1. sekatan Diet adalah sangat penting kerana ia benar-benar boleh membuat virus itu tidak aktif. Jangan rujuk kepada pakar pemakanan sebelum mengambil apa-apa nasihat.
Antara makanan yang perlu dikurangkan atau dielakkan sepenuhnya adalah seperti berikut:
Daging babi, kerang, produk marjerin, pemanis tiruan, makanan ringan, mayonis, kafein, MSG, produk tenusu yang tinggi lemak, alkohol, lemak tepu makanan, dan lain-lain Chocolates perlu benar-benar dielakkan oleh orang yang mengalami virus herpes simplex. Virus ini juga boleh mendapatkan dicetuskan daripada pemanis tiruan kerana bahan kimia dan pelbagai jenis bahan pengawet yang digunakan di dalamnya.
Makanan yang mempunyai kandungan serat yang tinggi adalah baik untuk jantung dan juga untuk metabolisma yang semakin meningkat. Penjagaan perlu diambil untuk mengelakkan makanan berasid apabila anda mengalami virus herpes simplex. Jus, air dan susu adalah cara terbaik untuk kekal sihat dan patut. Kafein boleh dimakan dalam kuantiti yang terhad jika anda berada dalam tabiat minum ia banyak dan merokok perlu dibendung sepenuhnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar