Pengurusan kesakitan dan Hypnotherapy

Pengurusan kesakitan dan Hypnotherapy

1. Penggantian akan perasaan menyakitkan dengan perasaan sedikit kurang menyakitkan boleh membolehkan pesakit untuk lebih mudah bertolak ansur dengan perasaan yang menyakitkan berterusan. Jadi, di bawah hipnosis diri, contoh boleh menjadi seperti berikut: "Perasaan Saya mempunyai seorang sakit menikam mungkin menghairankan menjadi deria, tidak begitu tajam, seolah-olah pisau menyebabkan sakit itu perlahan-lahan menjadi tumpul dan deria, saya masih dapat merasakan sensasi tetapi ia tidak lagi mengganggu saya, dan perasaan ini boleh bertahan selama yang saya memerlukannya untuk bertahan. "

2. Anestesia boleh diwujudkan, di bawah hipnosis oleh Hypnotherapist berkelayakan, dengan cadangan bahawa persepsi sakit perlahan-lahan menghilang kawasan yang mempunyai kesakitan menjadi kebas. Atau ia boleh menjadi sedikit lebih mudah bagi pesakit untuk melihat perasaan yang semakin meningkat keselesaan dan bukan salah satu daripada mengurangkan kesakitan. Mereka hanya merasakan kawasan sakit digantikan dengan keselesaan yang hangat merebak dan semakin berkembang melalui kawasan yang terjejas.

3. Teknik seterusnya adalah untuk menggantikan kesakitan ke bahagian lain tubuh, ataupun di luar badan. Ini boleh membenarkan pesakit untuk mengalami gejala di kawasan yang kurang terdedah dan kurang menyakitkan. Demikian di bawah hipnosis pesakit boleh digalakkan untuk bergerak sakit perut mereka mungkin ke dalam ibu jari mereka di mana terdapat kesan yang kurang psikologi, atau ke kawasan luar badan mungkin beberapa kaki digantung di udara.

4. berlepas diri juga merupakan teknik yang sangat baik untuk pengurusan kesakitan. Ini amat berguna apabila pesakit tidak perlu menjadi mudah alih, misalnya di doktor gigi. Seorang pesakit di bawah hipnosis boleh ditunjukkan bagaimana untuk mengalami diri mereka dalam masa yang lain atau tempat seperti di dalam angan-angan yang terang. "anda mungkin mengalami terapung perlahan-lahan di luar tubuh anda, mungkin bergerak secara senyap-senyap ke tingkap untuk melihat apa yang dunia luar adalah melakukan" Atau mungkin pesakit boleh mendapat petunjuk untuk terapung di luar bilik dan bangunan sama sekali dan pengalaman perjalanan ke mana-mana bahagian dunia mereka boleh menikmati. Ini boleh menjadi berjalan-jalan di pantai tropika yang hangat dan Sunny, atau mungkin perjalanan melalui gunung salji dilindungi.

Teknik-teknik ini telah terbukti sangat berkuasa untuk mengatasi sakit di penghidap sakit kronik dan akut.

Beretika adalah penting hypnotherapist bukan perubatan terlatih perlu biasa dengan penilaian dan rawatan perubatan alternatif. Pesakit sakit mesti sentiasa memastikan mereka mempunyai pemeriksaan fizikal yang menyeluruh oleh doktor yang terlatih sebelum mendapatkan bantuan dan bantuan dari hipnoterapi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar